Der Gaming-Thread
25.02.2014 um 20:20Anzeige
Come learn how future changes to Direct3D will enable next generation games to run faster than ever before!http://schedule.gdconf.com/session-id/828181 (Archiv-Version vom 02.03.2014)
In this session we will discuss future improvements in Direct3D that will allow developers an unprecedented level of hardware control and reduced CPU rendering overhead across a broad ecosystem of hardware.
If you use cutting-edge 3D graphics in your games, middleware, or engines and want to efficiently build rich and immersive visuals, you don't want to miss this talk.
For nearly 20 years, DirectX has been the platform used by game developers to create the fastest, most visually impressive games on the planet.http://schedule.gdconf.com/session-id/828184 (Archiv-Version vom 03.03.2014)
However, you asked us to do more. You asked us to bring you even closer to the metal and to do so on an unparalleled assortment of hardware. You also asked us for better tools so that you can squeeze every last drop of performance out of your PC, tablet, phone and console.
Come learn our plans to deliver.
Driver overhead has been a frustrating reality for game developers for the entire life of the PC game industry. On desktop systems, driver overhead can decrease frame rate, while on mobile devices driver overhead is more insidious--robbing both battery life and frame rate. In this unprecedented sponsored session, Graham Sellers (AMD), Tim Foley (Intel), Cass Everitt (NVIDIA) and John McDonald (NVIDIA) will present high-level concepts available in today's OpenGL implementations that radically reduce driver overhead--by up to 10x or more. The techniques presented will apply to all major vendors* and are suitable for use across multiple platforms. Additionally, they will demonstrate practical demos of the techniques in action in an extensible, open source comparison framework.http://schedule.gdconf.com/session-id/828316 (Archiv-Version vom 02.03.2014)
SCHMANDY schrieb:Kennt noch jemand Command and Conquer Renegade von 2002 ?Kann mich noch gut daran erinnern. War mal was Anderes, die Welt von C&C aus der Ego-Perspektive zu erfahren. Und der Story-Modus hatte es echt in sich. Allerdings hat mir der Mehrspielermodus nicht so zugesagt. Weiß nicht warum. Wahrscheinlich weil man da alle Gebäude nur oberflächlich betreten kann, während in den Missionen richtig große unterirdische Anlagen unter jeder Installation zu erforschen waren.
1.21Gigawatt schrieb:Du hattest halt nicht Bird Jesus.Natürlich hatte ich Bird Jesus!
Die EMEA-Konsolen-Version (Europa, Mittlerer Osten und Afrika - Deutschland mit eingeschlossen) des Rollenspiels wird um insgesamt sieben Szenen gekürzt sein. Es handelt sich dabei um zwei Abtreibungs-Minispiele und fünf Analsonden-Szenen, an deren Stelle jeweils eine Texteinblendung treten wird.http://www.gamepro.de/playstation/spiele/ps3/south-park-der-stab-der-wahrheit/news/south_park_der_stab_der_wahrheit,47549,3033057.html
Die PC-Version im EMEA-Raum (also auch in Deutschland) ist von diesen Zensurmaßnahmen nicht betroffen, allerdings wurden hierzulande definitiv die Hakenkreuze aus dem Spiel entfernt.